Traim intr-o epoca in care magazinele online ne sunt la indemana la o cautare de Google distanta.
Poate nu ne mai gandim acum la modul in care ne cautam informatia, dar in urma cu doar cativa ani, inainte de a face o achizitie mai importanta, urmaream anumiti pasi, care nu erau chiar putini.
De exemplu, procesul inainte de cumparare era urmatorul:
Stabileam un buget pentru achizitia respectiva
Aflam daca mai avea cineva dintre cunostinte sau prieteni produsul respectiv
Ne informam in legatura cu experienta produsului respectiv pentru cei pe care ii cunosteam
Umblam din magazin in magazin pentru a vedea preturile pentru produsul respectiv
Decideam in functie de pret si de oferte care e magazinul potrivit de unde sa cumparam
Suna cunoscut?
Intr-un fel, si in cazul magazinelor online este aceeasi situatie. Facem cam aceeasi pasi, numai ca putin schimbat.
Daca inainte, ca business, tot ce puteai face era sa creezi niste reclame distante, prin care sa iti promovezi produsele sau serviciile, totul s-a schimbat prin promovarea online!
Ce este diferit astazi in promovarea unui magazin online?
Astazi, un business are marele avantaj de a fi mai aproape de oameni prin intermediul online-ului.
Intreg continutul marketat este o forma de comunicare si de atragere a potentialilor clienti, insa modul in care acest continut ajunge la utilizatori este extrem de important.
Sa vedem si care este procesul de astazi al unui client online:
Deschide Google
Cauta in motorul de cautare produsul care il intereseaza
Se uita la primele rezultate din selectia rezultata
Le deschide pe fiecare in parte, compara preturi, recenzii si branduri
Mai cauta variante ale cautarii initiale, incercand sa fie mai specific
Cauta un articol informativ despre produsul respectiv
Cauta din nou produsul intr-un magazin online, si se uita mai atent la caracteristicile specifice produsului
Alege un magazin, plaseaza comanda si o finalizeaza
Intregul proces de mai sus poate dura intre 5 minute si cateva ore, in functie de importanta achizitiei.
Ce trebuie sa faci tu, ca business owner?
Trebuie sa ii anticipezi fiecare pas de mai sus, sa il acoperi, pentru ca decizia utilizatorului sa se indrepte asupra ta.
Ai nevoie, asadar, de o campanie de optimizare SEO!
Cum te ajuta, efectiv, o campanie SEO in promovarea online?
Dupa cum observi, in pasii de mai sus, utilizatorul are nevoie de confirmare. Are nevoie de informatii. Are nevoie de comparare. De varietate. De usurinta de navigare.
Se asteapta ca intreg procesul sa fie cat mai simplu si eficient posibil.
Iar tu trebuie sa ii asiguri aceasta usurinta de navigare, care se va transforma ulterior in conversie.
O campanie de optimizare SEO te ajuta in urmatoarele moduri:
Iti aduce business-ul pe primele locuri pe anumite cuvinte cheie relevante pentru domeniul tau, pentru a fi usor de descoperit de utilizator
Iti optimizeaza site-ul pentru a permite navigare usoara si intuitiva
Iti ofera solutii de adaugare a unor zone importante, precum cele de recenzii sau testimoniale. Astfel, viitorii clienti pot avea dovezi ale celor care au avut deja incredere in tine
Plaseaza link-uri relevante catre pagini ale site-ului pe care il promovezi online, pentru ca utilizatorii sa poata fi atat informati, dar si sa ajunga usor la site-ul tau
Structureaza eficient site-ul pentru ca utilizatorul sa aiba toate motivele sa finalizeze comanda
Toate acestea sunt parte dintr-o campanie de optimizare SEO eficienta.
Iar o astfel de campanie este creata doar de catre o agentie SEO care pune accent pe strategie, indeplinirea obiectivelor, crearea de continut unic si atragerea viitorilor clienti.
Pentru a intelege mai multe despre campaniile de optimizare SEO si despre metode de promovare online eficiente, AdMarks iti sta la dispozitie la doar un click distanta.
De la aceasta agentie de SEO vei afla cum un click poate insemna iesirea de pe site-ul tau al potentialului client sau finalizarea comenzii date.