Componentele de cauciuc utilizate in anvelopele pentru tot parcursul sezonului trebuie proiectate astfel incat sa asigure performantele la un nivel acceptabil la orice temperatura. Compusul anvelopelor de vara este necompromis – este proiectat sa ofere performante numai la temperaturi de peste 7 grade. Prin urmare, pe masura ce creste temperatura ambianta, anvelopele all season nu pot atinge nivelurile de performanta rezervate modelelor de vara.
Conturul anvelopei este, cu alte cuvinte, conturul din jurul benzii de rulare. Este vizibil cand este vazut in fata benzii de rulare. Conturul anvelopei determina suprafata de contact, motiv pentru care dimensiunea sa este foarte importanta pentru aderenta anvelopei.
Conturul pneului de vara este rotund, ceea ce asigura o rezistenta scazuta la rulare si o aderenta ridicata in conditii de vara. Conturul anvelopei pe tot parcursul anului este masiv si seamana cu conturul patrat al anvelopei de iarna Debica Frigo. Umerii masivi asigura o buna aderenta in timpul iernii, dar in vara provoaca uzura mai rapida a benzii de rulare si consumul crescut de combustibil.
Care sunt etichetele pentru anvelopele de vara si cele de sezon?
Anvelopele de vara nu au etichetele tipice asociate sezonului pentru care sunt proiectate.
Simbolul M + S („noroi si zapada”) pentru anvelopele de iarna si all season. Acest semn este utilizat pentru anvelopele de anotimpuri produse pe piata americana. In realitatea europeana, anvelopele universale sunt de fapt mai aproape de modelele de iarna si de obicei au o pictograma de trei varfuri de zapada (3PMSF).Ocazional, producatorii folosesc simboluri grafice individuale suplimentare, sugerand ca anvelopa poate fi utilizata pe tot parcursul anului intr-o varietate de conditii meteorologice.