Vitamina C

13 mai, 2013

download (35)

Celulele cerebrale se deterioreaza daca nu ai grija de ele asa cum trebuie, iar vitamina C este printre primele lucruri pe care i le poti oferi.

Chiar daca bei suc de portocale si lamaie, asta nu inseamna ca faci tot ce trebuie pentru tine. Unul din 10 barbati are carenta de vitamina C, potrivit Centrului de Control si Diagnostic din SUA, iar situatia nu e cu mult diferita in Romania.

O echipa de cercetatori din Oregon a descoperit ca celulele retinei obosesc si, cum toate celulele corpului comunica intre ele, intregul corp va avea de suferit. Potrivit Men s Health, vitamina C protejeaza receptorii din ochi, ce controleaza eliberarea glutamatului, un neurotransmitator care grabeste comunicarea intercelulara, explica dr. Henrique von Gersdorff.

Fara acesti receptori eliberezi prea mult glutamat si celulele se extenueaza. Daca prea multe celule mor, poti dezvolta glaucom, deteriora nervul optic si informatia aceasta ajunge la creier. In plus, unele celule cerebrale se aseamana cu cele ale ochilor, deci pot fi si ele afectate din cauza deficientei de Vitamina C.

Ai nevoie de 90 mg de vitamina C zilnic pentru a ramane sanatos, pe care le poti lua din portocale (70 de miligrame pentru un fruct mediu), lamai, pepene galben (65 mg de Vitamina C la o cana) sau brocoli (80 mg la aceeasi cantitate). Peste brocoli poti adauga putin ulei de masline, sare si piper, pentru a-i da savoare.

O dieta bogata in alimente care contin vitamina C ajuta organismul sa se mentina sanatos, in special oasele, pielea si dintii, de aceea este foarte important sa maresti aportul zilnic.

Vitamina C promoveaza formarea colagenului, o elastina care ajuta la intretinerea si repararea tesuturilor din organism.

Cel mai la indemana si cel mai usor mod de a asimila vitamina C este sa consumi mai multe portocale, lamai si grapefrut. Aproximativ 150 de mililitri de suc de portocale pe zi iti pot oferi doza zilnica recomandata de vitamina C.

Desi nu este aliment foarte gustos, broccoli este foarte bun pentru organism. De asemenea, varza si guliile contin foarte multa vitamina C.

Creste aportul de beta-caroten prin consumul de alimente de culoare portocalie. Cartofii dulci, dovleacul, ardeii si morcovii contin minerale pe care organismul le transforma in vitamina C prin digestie.

Si plantele medicinale, precum usturoiul si macrisul, sunt foarte bune in aceasta privinta.

Suplimentele de vitamina C reprezinta o optiune, insa aceasta este mult mai greu de asimilat.

Nu uita sa consumi cat mai multe fructe si legume proaspete. Cantitatea de vitamina C scade atunci cand acestea sunt fierte.

Lipsa vitaminelor din organism poate provoca boli dintre cele mai grave. Pentru ca organismul nu-si poate produce in cantitate suficienta vitaminele de care are nevoie zilnic, trebuie ajutat, dar nu cu vitamine de sinteza, ci cu alimente naturale care le au in compozitia lor.

Vitamina C – Numita si acid ascorbic, lipsa vitaminei C din organism duce la oboseala excesiva, astenie, slabiciune, lipsa poftei de mancare, dureri de oase.

De asemenea, persoanele care au lipsa de vitamina C fac dese hemoragii sub piele, isi pierd dintii din cauza gingiilor care adesea sangereaza, sunt lipsite de energie, au o digestie proasta si racesc foarte des.

Vitamina C este necesara pentru intarirea sistemului imunitar si asigurarea organismului impotriva infectiilor. Vitamina C asigura refacerea pielii si a celulelor dupa o ranire, imbunatateste absorbtia de fier si asimilarea calciului, reduce tensiunea arteriala si colesterolul si previne arterioscleroza.

Este unul din cei mai puternici antioxidanti care protejeaza organismul de infectii si previne bolile degenerative, bolile cardiovasculare si cele de cancer.

Vitamina C se gaseste din abundenta in citrice, legume, fructe de padure, rosii, pepene.

Preparati in casa bors si, mai ales acum, iarna, beti zilnic, cate o cana de bors, de fata cu copiii ca sa bea si ei fara mofturi.

Zeama de varza murata este o alta sursa ieftina si la indemana, de vitamina C. Mancati cat de des salata de varza murata. E plina de vitamina C.

Persoanele care fumeaza, care beau cafea in exces sau consuma bauturi alcoolice au nevoie de o doza zilnica mai mare de vitamina C. La fel si persoanele care muncesc sau traiesc intr-un mediu stresant.

Se crede, dar specialistii inca nu s-au exprimat, ca fierbintele ar distruge vitamina C. Pentru ca, de regula, in ceai punem si niste zeama de lamaie, e bine sa asteptam sa se racoreasca putin si apoi sa-l parfumam.

Retineti

– tratamentul naturist nu suplineste o vizita la medicul de familie sau la medicul specialist;

– tratamentul naturist nu are efecte secundare si nu da dependenta;

– efectele tratamantului naturist nu sunt imediate, ca in cazul unui tratament medicamentos, de aceea pacientilor li se recomanda multa rabdare;

– un produs – mar, usturoi, cartof etc – trecut printr-un proces de fabricatie, nu mai este natural pentru ca nu mai are aceleasi proprietati si efecte ca atunci cand este cules, adunat din gradina sau copac.

– daca nu credeti in produsele naturiste si efectele lor benefice asupra organismului uman, inutil sa apelati la tratamentele naturiste. Increderea ca va vor ajuta, ca va vor face bine inseamna 50% ajutor, vindecare.

Sursa: http://www.ziare.com

Ramona Lengyel

Distribuie

About the author

Related Posts

Leave a reply