download (61)

Mihai Leu s-a nascut pe 13 Februarie 1948 in  Hunedoara.  In 1977 incepe sa boxeze la Clubul Constructorul din Hunedoara, antrenat de Ion Turica 1981 boxeaza la Clubul Metalul Hunedoara, antrenat de Alexandra Pescar 1982 boxeaza la Clubul Dinamo, antrenor Ion Monea 1986 boxeaza la Clubul Steaua, face parte din Lotul National de Box al Romaniei antrenat de Dumitru Ion, Alec Nastac Performante la amatori 1983, 1984, 1985, 1986 Campion al Romaniei 1987 Campion Mondial de Juniori

Intr-o societate obisnuita cu resemnarea, Mihai Leu a aparut in constiinta romanilor drept eroul care crede in destinul sau de invingator. Boxerul care a avut curajul sa se integreze in Europa, pe vremea cand politicienii nostri nu reuseau sa traduca intialele UE, a resuscitat, dupa multa vreme de amorteala, mandria de a apartine acestei tari. Singur, intr-un spatiu care nu opereaza decat dupa criteriile performantei, Mihai Leu a pariat pe sine in lupta cu un sistem greu de ingenuncheat.
Nume predestinat succesului, Leu a dat o lovitura grea tuturor celor care puneau sub semnul intrebarii valoarea scolii romanesti de box. Insumate, victoriile sale pe ringurile profesioniste au insemnat in fapt si o imensa sansa oferita pugilismului din Romania de a patrunde din nou intr-o lume selecta. Pe poarta deschisa de Mihai Leu au intrat apoi mult mai usor nume ca Leonard Doroftei, Adrian Diaconu sau Lucian Bute.
Obligat sa abandoneze nobila arta din cauza unei accidentari, Mihai Leu a simtit ca mai are multe de oferit sportului si a trecut la automobilism.
Obisnuit cu provocarile, Leu a pornit pe un drum anevoios cu increderea data de instinctul sau de invingator. N-a dorit sa fie doar pilot, ci omul care poate sa-si conduca visul de a fi campion spre realitate. Dupa cinci ani de munca, a reusit sa bea din cupa rezervata sportivilor care cred ca a fi Numarul Unu reprezinta o motivatie mult prea puternica pentru a te lasa purtat de valul mediocritatii.
Pilotul
In anul 1998, pe cand multi il vedeau resemnat ca sportiv, Mihai Leu si-a provocat destinul la o noua lupta in care pornea ca favorit. La volanul unui Ford Ka, fostul boxer incerca sa-si recucereasca fanii, de aceasta data din postura unui pilot care voia sa-si adapteze jocul de picioare si indemanarea in ring, pe patru roti. Dupa numai trei ani de cautare a identitatii intr-un sport mai dificil decat isi imagina, Leu a reusit sa devina al doilea pilot ca valoare din Romania.
Nu era insa de ajuns pentru un om obisnuit cu centura de campion. A luat-o de la capat ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, iar tenacitatea i-a fost rasplatita doi ani mai tarziu cu titlul de campion national la bordul unui Hyundai Accent WRC si in stanga unui copilot de nadejde, Ciprian Solomon. A fost momentul in care Mihai Leu a demonstrat nu numai sustinatorilor sai ca un sportiv se poate bucura de aceleasi senzatii in doua domenii diferite, daca acestea sunt unite de pasiune.

Ramona Lengyel

Distribuie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *