Mersul pe bicicleta

23 mai, 2013

download (43)

Mersul pe bicicleta inseamna sanatate curata pentru toate varstele, si este la fel de eficient ca si mersul pe jos pentru a-ti intretine corpul.

Poate ca cel mai atrativ beneficiu este ca previne cresterea in greutate, la femeile aflate inainte de menopauza, arata un studiu realizat la Harvard, citat de MSN Health.

Pentru femeile supraponderale, doua sau trei ore de mers pe bicicleta pe saptamana sunt de asemenea benefice, pentru ca sansele sunt mai mici sa creasca in greutate, pe termen lung.

Studiile au aratat ca, pentru a preveni acumularea kilogramelor in plus si pentru a mentine sanatatea organismului, este nevoie de cel putin 30 de minute de exercitii fizice, in fiecare zi.

Specialistii recomanda mersul pe bicicleta in special pentru cei care se lupta cu greutatea corporala: cu cat faci mai putin sport, cu atat mai greu va fi sa scapi de kilogramele in plus.

Iata avantajele mersului pe bicicleta:

Arde calorii. Stiai ca o femeie de 61 de kilograme care pedaleaza cu 19 – 22 de kilometri pe ora arde 488 de calorii la fiecare 60 de minute? Asta inseamna mai mult decat in cazul multora dintre activitatile de la sala.

De 2X util Daca locuiesti la o distanta mai mica de 8 kilometri de locul de munca, probabil stii ca nu-ti ia mai mult de 20 de minute sa ajungi acolo pe doua roti. Daca procedezi astfel macar de doua ori pe saptamana, vei arde mai bine de 3.000 de calorii, ceea ce inseamna aproape jumatate de kilogram de grasime pe luna.

Iti tonifica intregul trup Picioarele ciclistilor sunt de notorietate: lungi si tonifiate. Insa bicicleta ajuta si restul trupului sa arate bine, imbunatatind echilibrul, postura si proportiile, dupa cum explica Erik Moen, terapeut care se ocupa de conditia fizica a multor atleti de elita de peste ocean.

Te energizeaza Daca te simti secatuita, fara vlaga, o plimbare pe bicicleta iti va mari energia cu 20% si scadea senzatia de oboseala cu 65%, dupa cum a aratat un studiu publicat in jurnalul Psychotherapy and Psychosomatics.

Iar explicatia este aceea ca ciclismul face ca creierul sa secrete neurotransmitatorul numit dopamina, aflat in stransa legatura cu energia, potrivit lui Patrick O’Connor, profesor la Universitatea Georgia din Atena.

Nici macar nu e nevoie sa pedalezi din greu, cu viteza mare, pentru a obtine efectul scontat: in cadrul studiului, voluntarii au pedalat cu viteza mica spre medie si nu pe un plan inclinat, timp de trei ori pe saptamana.

Articulatiile au numai de castigat Mersul cu bicicleta iti pune la treaba genunchii, gleznele si coloana vertebrala mai mult decat o plimbare sau joggingul. Regleaza-ti bicicleta in asa fel incat pozitia ta sa fie cea optima, pentru a beneficia la maxim de efectele acestei excelente activitati cardio.

Fiecare muschi simte Cauta un deal, o colina pe care sa o urci in 10 minute si repeta aceasta activitate de doua sau trei ori, avand grija sa pedalezi stand in picioare in jumatate din timp. In acest fel si tricepsii si inima au de castigat, explica Rebecca Rusch, campion mondial la ciclism.

Iti protejeaza inima Bolile de inima sunt printre cele mai comune cauze ale mortalitatii, iar presiunea arteriala mare si colesterolul rau sunt principalii factori de risc.

In cadrul unui studiu recent, 32 de femei au pedalat la intensitate moderata sau mare de trei ori pe saptamana pentru cel putin jumatate de ora. Dupa un an, isi coborasera presiunea arteriala si colesterolul rau, imbunatatindu-si considerabil forma fizica si scazandu-si riscul de boli de inima.

Incearca sa gasesti un drum unde sa poti pedala fara incetare, nederanjata, timp de macar 30 de minute, pentru cele mai bune rezultate.

Mersul pe bicicleta, care devine un mijloc de transport urban din ce in ce mai popular, este un sport excelent pentru sanatate, bun pentru inima si pentru starea de spirit.

Chiar daca mersul pe bicicleta este privit ca o forma de miscare usor de practicat si posibila la orice varsta, in conditii normale de sanatate, specialistii in medicina sportiva atrag atentia ca sunt necesare masuri de precautie inainte de a aborda acest sport, informeaza Le Matin.

Alegerea corecta a bicicletei

Bicicleta trebuie aleasa cu atentie. In aceasta privinta, un lucru este sigur: modelul modern folosit in cursele de ciclism nu este ergonomic. Desi doboara recordurile de viteza, acest model obliga utilizatorul sa se aplece in fata, ceea ce este departe de a fi o pozitie ideala. Bicicleta clasica, in cazul careia bustul ramane in pozitie verticala, ofera un confort mai mare.

Medicii sportivi recomanda ca achizitia unei biciclete sa se faca de la un vanzator specializat, care va indica modelul potrivit in functie de inaltimea si conformatia corpului celui care o va utiliza. De asemenea, la achizitionare, este foarte important sa se stie care este obiectivul: performanta sau placerea de a te plimba.

Sfaturi pentru ciclistul amator

Daca cei care practica ciclismul sunt urmariti de specialisti in ceea ce priveste sanatatea, amatorii ar trebui sa ceara si ei sfatul medicului inainte de a pleca la drum, pentru o evaluare generala a rezistentei fizice si a starii de sanatate.

Important este ca distanta parcursa sa fie marita in mod progresiv, pentru a se evita suprasolicitarea organismului si aparitia manifestarilor fizice neplacute: furnicaturi si senzatii de amorteala a degetelor de la maini si picioare, tensiuni la nivelul gatului, febra musculara.

In cazul ciclistilor, care ruleaza cu viteza foarte mare, cele mai frecvente accidente sunt la nivelul incheieturii mainii, fracturile de sold si de clavicula. Pentru evitarea loviturilor la cap, incepand cu anul 2003, purtarea castilor de protectie a devenit obligatorie in competitiile sportive.

Nici plimbarile prin oras nu sunt lipsite de pericole, de aceea si amatorii sunt invitati sa poarte aceste casti pe cap si chiar manusile speciale de protejare a incheieturii mainii.

Un sport bun pentru articulatii

Mersul pe bicicleta, potrivit specialistilor, reprezinta un sport foarte bun pentru articulatii, deoarece fortifica muschii, exercitand o presiune mai blanda asupra articulatiilor decat alergatul sau mersul pe jos. Ca orice forma de miscare in aer liber, face bine plamanilor si sistemului cardiovascular.

Din punct de vedere estetic, dupa mai multe saptamani de mers pe bicicleta in mod regulat, muschii picioarelor vor capata o forma placut conturata si chiar intregul corp se va distinge printr-o tinuta mai frumoasa. Cu perseverenta, vor disparea chiar si kilogramele in plus.

Ridicarea moralului

Dincolo de beneficiile din punct de vedere estetic si al sanatatii, mersul pe bicicleta este bun pentru starea de spirit. Iesirile impreuna cu prietenii, cu familia sau cu alti pasionati de aceasta forma de miscare, in parcuri sau chiar in afara orasului, reprezinta un mijloc excelent de destindere.

Placerea simpla de a te plimba si de a descoperi peisajul, combinata cu faptul ca la fiecare iesire iti simti corpul tot mai pregatit si dornic pentru pedalare, face din mersul pe bicicleta un sport care ridica moralul. Aceasta ar fi o explicatie pentru zambetul larg pe care il afiseaza iubitorii acestui

Femeile in varsta care merg cu bicicleta zilnic, timp de 12 saptamani, pot da ceasul biologic cu 16 ani inapoi, arata un studiu recent.

Testele la care au fost supuse mai multe femei cu varste de peste 50 de ani, care intrasera deja la menopauza, au aratat o ora de pedalat, de cinci ori pe saptamana, le-a imbunatatit presiunea arteriala si ritmul inimii.

Ca un bonus, capacitatea organismului de a arde grasimi, a crescut cu 10%, relateaza The Sun, citand studiul realizat de Universitatea California.

Potrivit coordonatorului cercetarii, Profesorul George Brooks, voluntarele care au fost monitorizate si-au intinerit sistemul cardiovascular si metabolismul cu nu mai putin de 16 ani.

Sursa: http://www.ziare.com

Ramona Lengyel

Distribuie

About the author

Related Posts

Leave a reply