Exista mai multe proceduri de intretinere a pneurilor pe care profesionistii din domeniul automobilelor trebuie sa le faca pentru ca necesita instrumente si cunostinte speciale. Cu toate acestea, intelegerea acestor proceduri va va ajuta sa va simtiti mai increzatori in relatiile cu un furnizor de reparatii.

Rotirea rotilor

Anvelopele din fata si din spate  ale autovehiculelor functioneaza la sarcini diferite si efectueaza diferite functii de directie si de frânare, având ca rezultat modele inegale de uzura. Pentru a obtine o durata de viata maxima si performanta de la anvelope, este esential sa rotiti anvelopele vehiculului. Consultati manualul de utilizare al autovehiculului pentru recomandarile pentru kilometraj. In mod obisnuit, rotatia anvelopei se efectueaza intre 7.000 si 10.000 de km, indiferent de firma producatoare de anvelope. Frecvent pe autovehiculele performante sunt anvelopele proiectate sa se roteasca intr-o anumita directie; acestea pot fi rotite doar din fata si din spate, iar in cazul in care dimensiunile diferite ale pneurilor sunt utilizate pe axele din fata si din spate, rotirea nu este posibila.

Anvelope de echilibrare

Anvelopele echilibrate ajuta la minimizarea uzurii inegale si la prelungirea duratei lor de viata. Atunci când anvelopele sunt echilibrate, greutatile mici sunt atasate la roti pentru a limita vibratiile anvelopei si rotilor atunci când se rotesc. Pneurile nou instalate trebuie sa fie echilibrate, iar ulterior, ori de câte ori se observa o vibratie. Echilibrarea este solicitata si atunci când o pneu este scos din roata, de exemplu pentru a repara o punctie.

Alinierea rotilor

Alinierea rotilor este masurarea pozitiei rotilor in comparatie cu specificatiile recomandate de producatorii de vehicule. Fiecare vehicul are setari specifice de aliniere a rotilor. Daca masuratorile de aliniere nu se incadreaza in limitele specificate, poate rezulta o uzura necorespunzatoare a anvelopei, manipularea autovehiculului poate fi afectata si economia de combustibil poate fi diminuata.

Ar trebui sa verificati si sa reglati alinierea rotilor atunci când sunt instalate anvelope noi si dupa aceea atunci când se observa caracteristici neobisnuite de directie. Rotile autovehiculului sunt aliniate corespunzator atunci când masina va conduce in jos pe o linie dreapta fara a se deplasa sau a trage in ambele parti. O deplasare sau tragere poate fi cauzata de alte probleme decât alinierea, astfel incât o inspectie amanuntita ar trebui efectuata de un magazin calificat pentru a determina natura exacta a problemei inainte de efectuarea alinierii.

 

 

Distribuie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *