Informatii despre grasimea de pe abdomen

16 iun., 2014

index
Un abdomen plat, cu „patratele” este visul oricarei persoane care se chinuie sa scape de kilograme, indiferent de cat de multe. Ca o consolare, o persoana care are chiar si cel mai plat si musculos abdomen tot are si ceva grasime. Totusi, de aceasta cantitate de grasime tine si starea generala de sanatate. Nu e suficient ca grasimea sa nu se vada.
Localizarea grasimii

Grasimea se depoziteaza in organism in doua moduri: grasime care se vede si grasime care nu se vede. Cea aflata la vedere se localizeaza pe talie, coapse, fese, abdomen, aripioare. Aceasta este grasimea subcutanata (aflata sub piele).

Grasimea care nu se vede e localizata in interiorul nostru, in jurul organelor (inima, plamani, tract digestiv, ficat), in piept, abdomen, pelvis. Aceasta grasime se mai numeste si “viscerala”.

Cele mai multe persoane sunt consiente doar de grasimea care se vede. Adevarata problema e, de fapt, grasimea din interior, care se poate ascunde si in cele mai subtiri corpuri.
Organele

Cu totii avem grasime viscerala si nu e un lucru rau. Se comporta ca un fel de amortizor pentru organe, protejandu-le, intr-o oarecare masura. Totusi, aceasta grasime nu sta degeaba. Conform lui Kristen Hairston, profesor si endocrinolog la Wake Forest School of Medicine, “fabrica o gramada de substante dezgustatoare”. Si cu cat e mai mare cantitatea de grasime viscerala, cu atat creste riscul dezvoltarii hipertensiunii arteriale, a diabetului de tip 2, a afectiunilor cardiace, dementei si a aanumitor tipuri de cancer, printre care cel de colon.
Cum creste nivelul grasimii viscerale

Atunci cand un corp este obez, incepe sa caute si alte locuri unde sa depoziteze grasime, iar in jurul inimii si in jurul ficatului sunt doua dintre locurile preferate.

Ce fel de probleme creeaza? Carol Shivley, profesor de patologie comparativa la Wake Forest School of Medicine, sustine ca pana de curand, bolile de ficat gras erau foarte rare la persoanele care nu consuma alcool. Dar odata cu cresterea ratei obezitatii, s-a ajuns la cazuri in care organismul depoziteaza grasimi chiar si in organe. Iar inima nu este ocolita.
Verificati riscul

Cea mai sigura metoda pentru a determina cantitatea exacta de grasime viscerala si pozitionarea ei este efectuarea unui examen cu ajutorul computerului Tomograf (CT) sau cu ajutorul rezonantei magnetice (RMN). Nu trebuie sa ajungeti chiar atat de departe, veti simti daca ceva nu este in ordine. Trebuie doar sa nu ignorati mesajele propriului organism.

Luati un centimentru de croitorie, infasurati-l in jurul taliei si vedeti ce circumferinta aveti. Faceti aceasta manevra in timp ce sunteti in picioare si masurati-va corect. O femeie cu o conformatie normala trebuie sa aiba sub 89 centimetri, iar un barbat sub 102, pentru efecte minime asupra sanatatii.

Din acest punct de vedere, constitutia de forma “para”, cu soldurile si coapsele mai pline este mai sigura decat cea de tip “mar”, unde grasimea este concentrata pe talie. Cu cat talia este mai mare, cu atat creste si riscul de a avea mai multa grasime viscerala.
Si slabii au grasime

Si persoanele slabe pot avea cantitati mari de grasime viscerala. Este parte din gene, unii oameni avand predispozitia de a stoca aceasta grasime.

Totusi, depinde si de activitatea fizica desfasurata de fiecare individ, grasimii placandu-i sedentarismul. Un studiu efectuat de britanici arata ca persoanele care se mentin slabe doar prin dieta, fara a face exercitii fizice pot avea mai multa grasime viscerala decat o persoana supraponderala care practica un sport cu regularitate. Important e sa fii activ, indiferent de masura pe care o porti la haine.
Cum se inlatura colaceii

Pentru a scapa de grasimea subcutanata si pentru a reduce grasimea viscerala, trebuie sa aveti grija de cele 4 aspecte-cheie: miscare, dieta, somn, managementul stresului.

Exercitii – exercitiile viguroase curata ambele tipuri de grasime. De asemenea, ajuta la incetinirea depunerii de grasime viscerala pe organe, cauzata de inaintarea in varsta. Faceti zilnic cel putin 30 de minute de miscare in ritm alert, aerobic sau fitness. Faceti jogging macar de doua ori pe saptamana, iar daca nu puteti alerga, incercati sa marsaluiti intr-un ritm rapid. Mersul la sala ajuta foarte mult, un antrenor fiind la dispozitia oricarui abonat. In plus, acolo aveti acces la banda, bicicleta stationara sau eliptica, aparat de vaslit si alte aparate performante.

Daca nu agreata sala de fitness, mergeti la cursuri de Zumba, dans, tae Bo, Steel Tonic. Daca nici acolo nu va simtiti in largul dumneavoastra, jucati-va cu copiii sau nepotii, mergeti la plimbari lungi cu cainele, important este sa va mobilizati, sa iesiti din casa si sa va miscati.

Dieta – Nu exista nicio dieta minute pentru colacei, nu exista pastile sau licori magice care sa-i topeasca peste noapte, nu exista cura de slabire care sa ii elimine in 10 zile. Dar cand urmati o dieta sanatoasa si incepeti sa slabiti, grasimea care incepe sa se elimine prima e cea de pe abdomen. O dieta bogata in fibre poate fi de ajutor. Persoanele care consuma minim 10 grame de fibre zilnic, fara sa faca nicio alta schimbare in dieta, acumuleaza, in timp, mai putina grasime viscerala decat cei care nu consuma fibre sau consuma cantitati mai mici. E suficient sa mancati zilnic doua mere, o cana de mazare verde sau o jumatate de cana de fasole boabe.

Somn – Fiecare persoana e programata genetic sa doarma un anumit numar de ore, pentru a se odihni. Daca dormiti mai mult sau mai putin decat trebuie, organismul are de suferit. Renuntati la leneveala de dupa ce v-ati trezit si mergeti la culcare atunci cand va e somn, nu dupa ce se termina emisiunea sau serialul.

Stres – De multe ori, stresul nu poate fi evitat, insa conteaza cum il gestionati. Probabil stiti ca in momentele de stres nu faceti cele mai bune alegeri alimentare. Iar cei care sunt stresati in permanenta sunt si mai afectati.

Puteti apela la ajutorul si suportul familiei sau al prietenilor, pentru a face fata. Exista workshopuri, psihologi, consilieri care au pregatirea necesara sa va ajute sa va intelegeti, in primul rand, si sa va invete cum sa controlati situatiile-limita, fara a va afecta sanatatea.

Si pentru ca cei patru factori sunt importanti si va pot ajuta, trebuie sa aveti grija de toate aspectele. Stresul si grasimea pot fi alungate de exercitiile fizice, dieta si somnul va ajuta sa va regasiti echilibrul si, incet-incet, ajungeti la concluzi ca noul stil de viata nu este o vesnica cura de slabire si o neincetata lupta cu grsimea, ci un mod normal de a trai, manca si comporta.

Sursa: http://www.sanatateasubcontrol.ro
Ramona Lengyel

Distribuie

About the author

Related Posts

Leave a reply