Importanta marului

25 feb., 2013

download (1)

Marul are beneficii nutritioniste unice care au fost evidentiate datorita numeroaselor cercetari stiintifice care permit o mai buna intelegere a ideilor „de ce trebuie sa consumam regulat mere” si „cum contribuie ele la mentinerea sanatatii”. Acest lucru se datoreaza aportului caloric mic, bogatiei in antioxidanti si bogatia in fibre.

Un mar mediu de aproximativ 150 grame aduce aproape 18-20 grame de glucide care sunt absorbite de catre organism lent si progresiv. Astfel in locul desertului sau a gustarilor dintre mese, consumati un mar. Este ideal si limiteaza abuzul de alimente prea dulci, care cauzeaza cresterea greutatii atat la adulti, cat si la copii.

Pectina este o fibra activa continuta in mere, care participa la reglarea tranzitului intestinal, la calitatea florei bacteriene si la ameliorarea functiei digestive. Cercetarile au aratat ca mestecarea indelungata a alimentelor diminueaza riscul luarii in greutate. Marul, ferm si crocant, trebuie sa fie extrem de bine mestecat. Acest lucru duce la cresterea efectului de taiere a senzatiei de foame datorita secretiilor digestive abundente.

Aportul energetic al marului provine nu fin grasimi, ci din fructoza si glucide asimilabile lent in organism. Datorita acestui lucru, dar si datorita nutrientilor sai, marul devine un fruct extrem de iubit de catre sportivi. Astfel in cadrul activitatilor fizice, compusii din mar actioneaza de o maniera benefica asupra organismului, atat inainte, cat si dupa efort.

Consumat inainte de sport, marul da energie cat timp dureaza activitatea fizica. Consumat in timpul exercitiilor fizice, marul reincarca cu minerale si vitamine organismul. Consumat dupa antrenament, marul si cei 85% apa permit rehidratarea organismului si faciliteaza eliminarea toxinelor.

In plus vitamina C din mar este mai bine asimilata: in partea externa a pulpei si mai ales in pielita. Aceasta are de 4-5 ori mai multa vitamina decat restul fructului. Este mai bine sa mancam un mar cu coaja, dupa ce am luat toate masurile de spalare a acestuia.

Celelalte vitamine continute in mar – B1, B2, PP, B5, B6, B9, provitamina A si vitamina E, contribuie de asemenea la ridicarea marului la rang de fruct vital.

Extrem de bigat in fibre, marul joaca un rol esential in functionarea tranzitului intestinal, mai ales datorita echilibrului perfect ce exista intre cele 2 tiipuri de fibra pe care le contine. Fibra solubile: tipica pentru mar, pectina formeaza un gel gros in timpul digestiei. Ea captureaza colesterolul, lipidele si incetineste asimilarea lor.

Aceste fibre lupta in mod natural impotriva diareei, mai ales merele crude. In plus aceste fibre intretin flora microbiana intestinala, elibereaza acizii grasi care protejeaza celulele colonului si amelioreaza functionarea tubului digestiv

Sursa: http://www.medicina-naturista.ro

Ramona Lengyel

Distribuie

About the author

Related Posts

Leave a reply