De ce a trebui sa mancam clementine

27 nov., 2015

In mod special apreciate din noiembrie pana in februarie, clementinele nu sunt doar un complice al gustului bun, ci si mici pilule cu vitamine, sustineCuisine AZ. Cea mai mare calitate aclementinelor vine din concentratia foarte mica de calorii, doar 46 in 100 de grame de fruct.

Doua clementine nu depasesc 60 de calorii, ceea ce este echivamentul perfectiunii, in orice dieta.

Bogate in vitamina C (49 de miligrame), clementinele sunt un aliat impotriva asteniei de toamna, asociata mereu cu perioada rece a anului. Pe de alta parte sunt bogate in magneziu si fier, contribuind la buna functionare a sistemului muscular si a celui nervos. Nu in ultimul rand, dulceata clementinelor este un bun suport pentru moral, incantat mereu cand primeste ceva bun. Peste 86% din pulpa clementinelor este formata din apa.

Clementinele sunt bogate in potasiu (177 miligrame) si calciu (30 de miligrame). Merita spus ca sunt foarte bogate in fibre, fapt care le face utile in procesul de digestie, contribuind la scaderea colesterolului din sange. Combinatia dintre fibre si potasiu le face foarte utile in dietele de detoxifiere.

Clementinele sunt creatia omului, fiind rezultatul altoirii portocalului cu mandarinul. Clementinele au fost obtinute efectiv de Louis Charles Trabut, in 1900.

Fiind un produs hibrid, sunt complet lipsite de samburi, astfel ca acestea nu se pot inmultii decat prin altori.  Nu au fost inregistrate niciun fel de mutatii, iar diferente de gust si aspect sunt consecinta soiurilor diferite de portocal si mandarin care dau „nastere” clementinelor.

Clementinele sunt mult mai rezistente decat delicatele mandarine, dar pastreaza aroma acestora, iar spre deosebire de portocale sunt mai dulci si mai zemoase.

Sursa: http://www.dietetik.ro/clementinele-aliatul-tau-in-dieta/5442.html

Distribuie

About the author

Related Posts

Leave a reply