Cum ar trebui sa mancam iarna

02 feb., 2014

 4ed88fa4e25862d568c10cfef95296fd

Nu este nevoie sa consumam mai multe alimente imediat ce s-a instalat frigul. De fapt, in functie de confortul de care ai parte (mersul cu autobuzul sau masina personala , liftul, statul pe scaun la birou etc) sau de efortul pe care il depui in fiecare zi, este indicat sa alegi ce sa mananci.

De obicei, iarna riscul de ingrasare creste considerabil din cauza alimentatiei bogate in grasimi si sarace in legume si fructe proaspete. Acesta este motivul pentru care silueta ta are de suferit. In perioada iernii, se stie ca poftele se schimba: din ce in ce mai multi opteaza pentru mancaruri consistente, gatite si in special pentru preparate calde. Nu este nimic rau in a manca astfel, insa este indicat sa diminuezi cantitatea alimentelor consumate.

Alimente indicate iarna

O alimentatie sanatoasa este importanta pentru intarirea sistemului imunitar si mentinerea unui organism sanatos. Grasimile au un rol deosebit pentru ca stocheaza energia si reprezinta un factor imunostimulator impotriva frigului prin eliberarea de caldura, ajutand corpul sa se adapteze la temperaturile scazute. De aceea, se spune ca in perioada iernii cand temperaturile sunt foarte scazute, este indicat sa avem un aport de calorii mai ridicat fata de sezonul cald. Organismul consuma multa energie pentru a-si pastra temperatura normala. Ca urmare, este bine sa optezi pentru grasimi vegetale si animale de calitate.

Cele mai bune grasimi care pot fi consumate si care contribuie la protejarea organismului impotriva frigului sunt cele provenite din peste (macrou, somn, crap, somon). Acestea contribuie la fluidizarea sangelului si la vascularizarea organismului.

Este bine sa ai o alimentatie echilibrata , bazata in special pe legume cat mai proaspete si bogate in proteine cum sunt: mazarea, fasolea si lintea. Nu uita nici de fructe, cum sunt compoturile diverse sau fructele uscate, excelente pentru un organism sanatos datorita aportului mare in vitamine, minerale si fibre.

Se recomanda un ou pe zi pentru ca este bogat in proteine (proteinele din albusul de ou se asimileaza integral).

Produsele lactate trebuie dozate cu multa atentie. O felie de branza la fiecare masa este suficienta in fiecare zi. Este indicat sa tii cont insa de modul in care este preparata branza sau daca ai consumat alte produse care contin deja acest produs.

Supa este o mancare foarte sanatoasa, de aceea este bine sa se consume in fiecare zi. Contine apa calda care incalzeste si hidrateaza organismul, legume care asigura un aport de minerale si vitamine, si proteine din carne si paste fainoase.

Alcoolul creeaza o senzatie de caldura falsa

Vinul fiert, alcoolul puternic, lichiorul sunt eficiente pentru a ridica rapid temperatura corpului. In schimb, aceste bauturi au inconvenientul ca obosesc organismul. Pe scurt, senzatia de caldura pe care o ofera va fi de scurta durata. Prin vasodilatarea temporara pe care o creeaza, corpul este temporar incalzit. Din pacate, alcoolul scade rezistenta organismului si poate favoriza aparitia degeraturilor.

Atentie: nu este indicat sa apelezi la aceasta metoda pentru a te incalzi. Este mult mai benefic sa optezi pentru bauturi calde precum ceaiurile, cafeaua, ciocolata calda, laptele cald

Sursa: www.sanatate.acasa.ro
Ranona Lengyel

Distribuie

About the author

Related Posts

Leave a reply