Carnea rosie

05 apr., 2013

download

Sunt indiscutabile beneficiile pe care carnea rosie le aduce organismului. Intrebarea este: cata carne rosie putem consuma astfel incat aceasta sa nu devina nociva?

A consuma carne rosie de 3 ori pe saptamana este sanatos, spun specialistii citati de Suite101.com. Iar beneficiile vine din portia gereoasa de proteine, vitamine, fier si zinc, care dau roganismului energie.

Pe de alta parte, insa, carnea rosie poate avea un continut mare de grasimi saturate, care cresc nivelul colesterolului din organism, ceea ce poate avea ca urmare bolile de inima si cateva forme de cancer. De aceea se recomanda ca grasimea sa fie indepartata de pe carne, inainte ca acesta sa fie gatita.

De ce e sanatoasa:

Proteine Acestea sunt importante pentru muschi si repararea tesuturilor. O portie de marimea unei palme contine jumatate din necesarul zilnic de proteine pentru un adult. Mai ales daca ai o viata activa, care implica si sportul, proteinele sunt fundamentale.

Acestea sunt importante si in producerea enzimelor si hormonilor ce lupta cu bolile. In plus, sunt benefice daca se doreste scaderea in greutate, deoarece dau senzatia de satietate pentru mai multa vreme.

Fier De acesta este nevoie pentru globulele rosii din sange, ajutand la transportul oxigenului prin organism. Se poate obtine cantitatea necesara de fier daca se consuma carne rosie de trei ori pe saptamana.

Zinc Acesta ajuta masa musculara, neuronii sa functioneze corespunzator, fiind necesara si pentru un sistem imunitar sanatos. Din nou, trei portii de carne rosii pe saptamana, asigura organismului necesarul de zinc.

Vitamine din complexul B Acest tip de vitamine ajuta in mentinearea unui sistem nervos sanatos, mai ale B12, dar sunt folositoare si sistemului imunitar (B6). Niacina ajuta in procesul de digestie, iar riblofavina pastreaza pielea si ochii sanatosi.

Acidul oleic Acest tip de acid, care se gaseste si in uleiul de masline, ajuta colesterolul, coborandu-l pe cel asa-zis „rau”.

De ce e nociva

Carnea rosie poate duce la cresterea colesterolului, prin grasimile saturate continute, fiind asociata si cu bolile de inima si cancerul colorectal. Grasimile saturate duc la depozite de grasime pe peretii arterelor, in cele din urma chiar blocandu-le, moment in care poate aparea atacul de cord si cel cerebral.

Cercetarile legate de posibilitatea ca acest tip de carne sa duca la cancer sunt inca in curs. Se pare ca exista o legatura intre cancerul colorectal si consumul de carne procesata, precum salamul, sunca sau carnatii, insa e nevoie de mai multe dovezi in acest sens.

Pana atunci, oamenii de stiinta ne asigura ca acest tip de carne este o alegere sanatoasa, atata vreme cat este consumata cu moderatie. Mancata de doua – trei ori pe saptamana, aceasta nu reprezinta un pericol, asigurand organismului nutrientii de care are nevoie.

Sursa: http://www.ziare.com

Ramona Lengyel  

Distribuie

About the author

Related Posts

Leave a reply