Dunlop proiecteaza anvelope pentru a optimiza modul de construire si retinere a caldurii. Dupa teste ample, Dunlop a descoperit ca cea mai eficienta modalitate de a gestiona acest lucru este prin franare si accelerare in linie dreapta, mai degraba decat prin tesutul care poate supra-stresa compusul, trecandu-l peste unghiul de alunecare maxim si avand un impact negativ al consistentei.

Presiunile mai mici inseamna mai repede- este de fapt un compromis – scaderea presiunilor creste dimensiunea zonei in care anvelopa Dunlop este in contact cu pista in timp ce presiunile mai mari ofera mai mult suport si pot oferi mai multa incredere. Acest lucru trebuie luat in considerare in moduri diferite pentru piese diferite. La Le Mans, unde ai viteze foarte mari si zone de franare mari, in special in linie, atunci o presiune mai mare ofera mai mult sprijin si poate oferi performante mai mari, in special cu masinile cu forta mare. Cand alergati pe trasee stramte si intortocheate, poate doriti sa rulati presiuni spate inferioare pentru a creste tractiunea si prinderea laterala. Echipa de asistenta a piesei Dunlop lucreaza cu fiecare dintre parteneri pentru a optimiza fiecare piesa.

Compusii moi nu inseamna intotdeauna perioade mai rapide de tur. La Dunlop preferam sa vorbim mai mult despre rigiditatea compusului decat moale sau tare, deoarece in functie de tipul de compus si de temperatura, rigiditatea anvelopei poate fi factorul determinant pentru performanta si nu „moliciunea” compusului. Diferite constructii ar putea insemna ca anvelopa din compusul dur este de fapt mai rapida. De asemenea, depinde de modul in care functioneaza anvelopa cu un set si un sasiu anume. In 2015, KCMG a castigat clasa LMP2 folosind doar noua seturi de anvelope compuse cele mai grele pentru intreaga cursa. Masina a stabilit cel de-al doilea cel mai rapid laptop LMP2 din cursa, doi soferi fiind in primele cinci timpi de tura.

Anvelopele arata groaznic! Anvelopele care arata astfel arata foarte uzate, dar in timp ce masinile ruleaza pe pista, cantitati mici de compus sunt uzate de pe pneu si asezate pe sina. De-a lungul timpului aceste depozite de cauciuc „marmura” se acumuleaza in bile mici care se stropesc pe pneuri si un sofer calatoreste peste ele. Acest lucru se remarca in special in cursele de anduranta, in cazul in care acest lucru este depasit cu soferii care trebuie sa plece de pe linia de curse „curata”. Cand vedeti un tehnician de pneuri care „zgarie” pneurile – el scoate efectiv pick-up-ul, astfel incat sa poata fi utilizate pentru un alt stint mai tarziu in cursa.

Distribuie

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *