In ziua de astazi exista posibilitatea de a alege un motostivuitor care sa iti faca afacerea sa creasca. Desi nu ai crede, aceasta este o solutie foarte accesibila. Pe piata nu gasim doar un brand, ci o multime de producatori care ofera motostivutoare alimentate de carburanti diferiti sau electricitate. Fie ca iti doresti un motostivuitor GPL, diesel sau electric, exista posibilitatea de a gasi ceva care sa se plieze pe nevoile cumparatorului.

Motostivuitoarele GPL sunt alimentate cu gaz petrolier lichefiat si sunt foarte populare in randul depozitelor si fabricilor care necesita astfel de masinarii. Popularitatea lor se datoreaza preturilor de achizitie mici si pentru faptul ca nu emit atat de multe gaze toxice precum cele diesel. Motoarele acestor motostivuitoare GPL sunt de obicei derivate ale motoarelor pentru autovehicule si asta permite ca piesele de schimb sa fie vandute la preturi mult mai convenabile.

Vehiculele cu propulsie pe baza de GPL sunt mai silentioase decat alternativele diesel, iar gazele de esapament sunt mai putin ofensive decat fumul de motorina. Convertizoarele catalitice de evacuare functioneaza mai eficient la motoarele cu aprindere prin scanteie la temperaturi ridicate, decat la motoarele cu aprindere prin comprimare diesel. Caracteristicile de performanta ale motostivuitoarelor GPL sunt, de obicei, superioare echivalentilor alimentati cu electricitate si motorina. Vitezele de deplasare, vitezele de acceleratie si vitezele de ridicare depasesc, de obicei, rivalii lor electrici / diesel datorita unor rapoarte de putere mai ridicate si a motoarelor mai receptive. Greutatea unui motostivuitor GPL este, in general, mai mica decat a motostivuitoarelor lor electrice si diesel. Nivelurile de vibratie ale camioanelor GPL de pe scaunul soferului sunt mai mici decat camioanele diesel, dar mai mari decat cele electrice.

Desi fac parte din aceeasi familie, motostivuitoarele diesele par a fi fabricate pentru a lucra la polul opus din mai multe motive.

Motostivuitoarele Diesel sunt ideale pentru aplicatii în care sunt utilizate în principal în exterior. Fumurile de esapament si particulele de motorina scapa cu usurinta în atmosfera si nu provoaca probleme de mediu sau de sanatate si siguranta care ar aparea în interior. Cu toate acestea, catalizatorii de evacuare si purificatoarele pot reduce emisiile nocive si pot face masinile acceptabile pentru utilizarea ocazionala în interior. Motoarele diesel sunt mai eficiente in ceea ce priveste combustibilul decat motoarele alimentate cu GPL si pot fi alimentate cu motorina rosie, iar un rezervor mediu de combustibil de 50 litri de motorina  va dura mult mai mult decat un rezervor de gaz de 18 litri , in uz asemanator. Puterea de tractiune mai mare a unui motostivuitor cu motor diesel, comparativ cu un camion GPL, le face mai bune pentru pante si mai puternice pentru sarcini de remorcare. 

Insa, motostivuitoarele diesel prezinta mai multe dezavantaje decat un motostivuitor GPL. Acestea sunt mult mai zgomotoase decat motostivuitoarele electrice sau cele GPL, iar emisiile sunt mult mai mari facandu-le nocive in spatii inchise. Dimensiunile lor mari necesita un spatiu mai amplu pentru a fi folosite, iar acest lucru poate deveni o problema in interiorul unui depozit. Desi costurile de achizitie pot fi mai mici la inceput decat un motostivuitor electric sau GPL, pe parcurs costurile de intretinere vor fi destul de mari.

 

 

Distribuie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *