Sfaturi simple pentru un colon sanatos

07 apr., 2013

cancerul-ar-putea-fi-inclus-in-asigurarea-de-baza-pentru-sanatate

Cu toate ca unele persoane ies la toaleta regulat, o data pe zi, nu este de mirare
(Nu exista nici o indoiala in lumea medicala: aveti nevoie de un colon curat si sanatos , pentru a asimila nutrientii si pentru a scapa de deseurile alimentare. Cu toate acestea foarte multi oameni au colonul compactat torsionat si plin cu deseuri alimentare toxice. Acest lucru poate genera o multitudine de probleme intestinale si chiar boli cronice.
ca acestea sa care cu ele in colon ramasite din alimentele ingerate chiar si cu o saptamana inainte. Un colon intr-o conditie deteriorata poate cara in el si pana la 5 kilograme de deseuri alimentare o data. Acest lucru creaza un mediu prielnic pentru dezvoltarea bacteriilor neprietenoase si poate provoca probleme precum : dureri de cap, flatulenta, indigestie, colita si eventual cancer de colon.
Cand aceste deseuri se acumuleaza,colonul devine slabit si puturos, provocand constipatia. Acumularea se intareste pe peretii colonului si astfel impiedica miscarile peristaltice (miscarile naturale musculare de contractie ale intestinului) si astfel mai multa si mai multa acumulare se petrece. In cele din urma toate acestea intervin in procesul final de absorbtie si digestie; in loc sa se absoarba nutrienti, mancarea nedigerata putrezeste creand conditii toxice.
Trei pasi simpli pentru un colon sanatos
1. Raspundeti promp la chemarea naturii atunci cand simtiti nevoia de eliminare. Incercati sa va fixati o rutina in a merge la toaleta dimineata cand va treziti. Toata noaptea, miscarile intestinale au fost active la nivel bacterial si inactive la nivel metabolic, asa ca au nevoie de eliberare dimineata.
2. Atunci cand va asezati pe toaleta, puneti un scaunel sau o cutie sub ambele picioare, destul de inalte cat sa va aduca intr-o pozitie de genoflexiune. Aceasta pozite (folosita la WC-urile turcesti), este pozitia naturala in care eliminarea este incurajata. Design-ul modern al toaletelor a contribuit la nenumarate cazuri de constipatie.
3. Faceti miscare. Exercitiile fizice previn “molesirea” si slabirea muschilor abdominali. Miscarea aduce sange plin de oxigen catre intestine , sange care da sanatate si vitalitate celulelor. Exercitiile fizice stimuleaza de asemenea miscarile peristaltice (dar nu faceti exercitiile imediat dupa ce ati mancat, deoarece, digestia necesita o cantitate mare de energie)
Clisma
Pe langa acesti trei pasi simpli de mai sus, clismele ajuta colonul in a-si recapata tonusul si puterea. Clismele sunt in special folositoare in primele saptamani in care v-ati decis sa va schimbati alimentatia , perioada in care deseuri si toxine sunt trimise catre colon pentru a fi eliminate, din fiecare particica a corpului.
Va puteti administra singuri o clisma folosind un dispozitiv special ce se gaseste in magazinele de profil. Acesta este constitui de obicei dintr-un tub lung de colon sterilizat atasat de o punga speciala de clisma plina cu apa (unul sau doua sferturi). In timp ce stati pe spate cu o perna sub sezut, inserati tubul lubrificat (nu-l fortati mai mult decat poate patrunde usor). Apoi permiteti apei sa intre in colon incet. Lasati sa intre cat de multa apa puteti tine si dati-i drumul sa iasa in momentul in care simtiti nevoia (niciodata nu va fortati sa tineti apa inauntru ). O metoda si mai eficienta este prin folosirea de cafea in loc de apa, cafeaua continand substante care stimuleaza in mod direct detoxificarea ficatului.
Hidroterapia de colon
Unele cazuri necesita o metoda mai complexa. Hidroterapia colonului sau colon hidroterapie este un fel de clisma in timpul careia apa este introdusa in mod continuu pe toata lungimea colonului de catre un profesionist. In timp ce apa este introdusa, aceasta incepe sa spele incet incet depunerile de pe margini care sunt eliminate printr-un tub de sticla.
Este o metoda mai costisitoare dar care este facuta sub atenta supraveghere a unui personal specializat si care pe langa faptul ca este facuta in conditii de siguranta, prezinta avantajul de a actiona asupra intregii lungimii colonului, ajungand pana in cotul situat chiar sub apendice, unde se aduna de obicei multe din aceste reziduri. De fapt multe complicatii legate de apendice survin in urma acestor acumulari toxice.
Specialistii recomanda minim 3 proceduri de hidroterapie a colonului pe an. Sunt peroane care au eliminat prin acest procedeu alimente pe care le consumasera chiar si cu zece ani in urma, asa ca va dati seama cam cat de importanta este aceasta curatire.
In Romania au inceput de ceva ani sa apara astfel de centre unde se pot efectua hidroterapii de colon, din pacate, personal, nu pot recomanda acum un astfel de loc, dar este suficient sa le cautati pe internet si sa va asigurati ca fac treaba buna.
Alimentatia
Din pacate toate clismele si hidroterapiile de colon din lume nu va pot scapa de cauza principala a afectiunilor legate de colon. Alegerile alimentare nesanatoase lipsite de fibre si de nutrientii necesari vor readuce starea colonului vostru in acelasi stadiu de la care ati plecat. O data ce v-ati hotarat sa puneti in aplicare cele de mai sus, automat trebuie sa va schimbati si felul de a manca. Astfel , incercati sa reduceti cat mai mult alimentele procesate si lipsite de fibre (zahar alb, faina alba, produsele de patiserie, carne, lactate, sucuri, bauturi carbogazoase, alcool, tutun) si sa introduceti in dieta voastra alimente intregi, pline de vitamine, minerale si fibre, cat mai proaspete si mai putin alterate (fructe, legume, nuci, seminte, sucuri natrale).
Si nu uitati, colonul este canalul principal de scurgere al organismului. Pentru ca organismul sa se poata debarasa usor de deseuri , colonul trebuie sa fie mereu curat si functional. Un colon sanatos se rasfrange atat asupra starii de sanatate fizica si mentala dar si a starii de spirit a fiecarui individ.
Surse pentru acest articol cuprind:
Brian Clement si Teresa Foy Digeronimo, Alimente vii pentru o sanatate optima, pag 133-135, Tree Rivers Press, New York 1998 – colon sanatos

Marisena Zamfir

Distribuie

About the author

Related Posts

Leave a reply