Sfaturi despre cum sa nu iti suprasoliciti organismul

06 mart., 2020

Rutina zilnica iti poate afecta organismul mai mult decat realizezi. Nu de putine ori ai parte de dureri musculare, simti slabiciuni in diverse zone ale corpului si iti lipseste motivatia. Ti s-a intamplat sa nu mai dormi bine, sa ai insomnii ori sa ai schimbari bruste de dispozitie? Starea ta de sanatate a inceput sa se deterioreze si nu stii care este cauza? Sa fie cumva vorba de suprasolicitare?

Desigur, muncesti pentru a-ti permite sa traiesti. De multe ori consideri ca esti in forma pentru a face si un ban in plus. Pe termen scurt, rezultatele sunt minunate, fiindca vei castiga bani. Pe termen lung, starea ta de sanatate se va deteriora. Iar daca banii sunt singurul factor care te determina sa-ti surmenezi organismul, de ce nu optezi pentru un  imprumut in Moldova numai cu pasaport de la Forza? In acest fel te vei relaxa si te vei bucura mult mai eficient de timpul tau liber.

Care sunt semnele surmenarii organismului?

Corpul nostru stie cum sa ne anunte ca are probleme. De obicei, o face prin intermediul unor atentionari de ordin fizic ori mental. Chiar daca ti se par a fi simptomele unor boli, urmatoarele avertizari din partea organismului tau sunt rezultatul suprasolicitarii:

  • Dureri in diverse parti ale organismului care au legatura cu tipul activitatii pe care o prestezi – daca faci munca fizica, mai mult ca sigur ca vei avea dureri musculare. In cazul in care folosesti foarte mult tastatura, de exemplu, atunci musculatura mainilor va fi tensionata. Corpul tau stie cum sa te atentioneze daca ai depasit nivelul de efort acceptat de acesta.
  • Deteriorarea starii de sanatate si stari de slabiciune – prin natura noastra putem executa un anumit program de munca. In momentul in care am depasit intervalul de timp stabilit si daca o facem pe termen lung, atunci organismul ne atentioneaza.
  • Stari de moleseala, dorinta de a dormi mai mult, lipsa motivatiei – partea fizica este direct conectata de cea mentala. Asa ca, nu de putine ori vom constata ca organismul nostru ne avertizeaza ca a fost depasit nivelul de solicitare permis.
  • Modificari bruste de dispozitie si de somn – nu mai poti adormi atat de usor (cu toate ca starea de oboseala este accentuata), asa ca vei avea schimbari bruste de dispozitie. Acest lucru se datoreaza faptului ca organismul nu mai functioneaza in parametrii normali si prezinta niste anomalii.

In cazul in care prezinti aceste simptome, gandeste-te sa iesi din rutina zilnica. Relaxeaza-te mai mult, bucura-te de timpul liber si ofera-i organismului tau posibilitatea de a se rasfata

Ce trebuie sa fac pentru a nu-mi suprasolicita organismul?

Este bine sa urmezi o rutina zilnica, dar, pe termen lung, aceasta poate dauna corpului. Orice actiune repetata in acelasi mod de-a lungul unui interval de timp poate duce la suprasolicitare. De asemenea, atunci cand doresti sa realizezi anumite sarcini intr-o perioada scurta de timp, poti ajunge la surmenaj. Mai ales daca nivelul de efort depus este foarte ridicat. Ce poti face in astfel de situatii?

  • Munca de calitate, nu de cantitate – invata sa eficientizezi felul in care muncesti. In acest mod vei reusi sa ai parte de rezultate mai bune, intr-o perioada de timp mai scurta. Diferenta de timp o poti folosi pentru a te relaxa si a te odihni;
  • Nu esti in competitie cu nimeni – daca muncesti mai mult nu inseamna ca o sa reusesti sa iti depasesti competitorii. Ceea ce este mai important este ca tu sa iti atingi obiectivele stabilite in termenii tai, nu prin raportare la ceilalti;
  • Rutina este buna, dar numai atunci cand nu genereaza oboseala si surmenaj – ai nevoie de pauze de la ceea ce faci in fiecare zi. Atat fizic, cat si mental, organismul tau trebuie sa se refaca. Gandeste-te ce se intampla cu o piesa pe care o pilesti fix in acelasi loc, in fiecare zi;
  • Prioritizeaza, planifica si invata sa refuzi – atat timp cat totul este organizat, cu siguranta ca lucrurile se vor rezolva fara sa ajungi la suprasolicitare. Asa ca, eficientizarea activitatilor tale, planificarea lor din timp si refuzul unor sarcini care pot conduce la surmenaj te vor ajuta sa ramai in forma.

Depinde numai de tine sa ai grija de ceea ce i se intampla organismului tau. Respecta-ti corpul si intelege-i limitarile, ca sa te bucuri de o viata cat mai indelungata si linistita!

About the author

Related Posts

1 Comment

  1. martie 20, 2020

    Excelent articolul, multumesc mult pentru sfaturi!

Leave a reply