Ce pacat ca vara a trecut asa repede, a venit toamna. Mor de ciuda ca nu am avut bani sa plec in strainatate intr-o vacanta.. Am petrecut si eu cateva zile la un unchi care locuieste in judetul Hunedoara. Aceasta ruda si-a deschis o afacere, un magazin online cu materiale de constructii. In primele luni magazinul online a mers bine, unchiul era fericit ca totul merge bine. Dupa o perioada de timp, afacerea a inceput sa mearga prost.In fiecare luna au scazut vizitatorii pe site si normal ca au scazut si vanzarile. A mers tot asa pana cand nu se mai vindea nimic.

Unchiul m-a sunat sa-mi spuna ce se intampla, dorea sa-i dau un sfat. Mi-am adus aminte ca am citit despre o situatie asemanatoare pe internet. Cineva avea un magazin online, la un moment dat site-ul nu mai atragea pe nimeni sa faca achizitii. Ajutorul a venit din partea specialistilor SilkWeb care implemeteaza serviciul online Google AdWords. Campaniile Adwords sunt foarte bune deoarece ele te pot ajuta ca site-ul tau sa ajunga sa fie cunoscut si vizitat de persoanele care au nevoie de produsele sau serviciile tale.

Adwords te poate ajuta foarte mult sa ajungi rapid la potentialii tai clienti, la persoane interesate de produsele sau serviciile tale. Asa ceva e posibil prin anunturile text, grafice sau video. Pe site-ul Silkweb se explica cei 5 pasi elementari oferiti de Adwords pe care trebuie sa-i parcurga oricine isi doreste succes cu site-ul sau.

Mai intai trebuie sa se stabileasca obiectivul principal al campaniilor. Urmatoarea etapa este alegerea canalului pe care se doreste sa fie promovat site-ul respectiv. Alegerea trebuie facuta in functie de obiectivele campaniilor. Pe reteaua de cautare se pune anunturi text persoanelor care ii intereseaza produsele sau serviciile site-ului, in timp ce pe reteaua de Display e bine sa se puna reclame de tip text, banner sau video pe site-uri diverse din reteaua Google. Ar fi bine ca promovarea sa fie facuta pe toate canalele pentru a avea un impact cat mai mare.

Campaniile trebuie setate altfel incat sa fie aleasa locatia utilizatorilor, limba vorbita de acestia, bugetul alocat campaniei pe zi, costul pe click, dispozitivele vizate, orarul de afisare al anunturilor si optiunile de licitare.

Urmatoarea etapa este organizarea campaniilor, trebuie sa se imparta totul in functie de o anumita tema. Fiecare grup de anunturi va avea cuvinte cheie potrivite pentru anuntul afisat care sa conduca pe un landing page potrivit. Aceasta potrivire inseamna cuvant de baza in Adwords. Si daca ai acest cuvant de baza vei fi rasplatit cu un Quality Score mare si un cost pe click mai mic.

Cand va fi momentul sa se vada rezultatele, trebuie sa se afle performantele campaniilor si atentia sa fie pusa pe acele campanii care au dat rezultate bune. Pentru a optimiza campaniile, trebuie alese in permanenta alte cuvinte cheie pe care sa le targetezi,  sa faci campanii noi pe alte device-uri si sa renunti la campaniile, anunturile sau cuvintele care au rezultatele negative.

L-am sfatuit pe unchiul meu sa aplice si el la serviciul online de publicitate Google Adwords. Asa a facut si nu a regretat. Campaniile Adwords au dat rezultate, au reinceput sa apara vizitatori pe site, sa creasca vanzarile. Luna asta e inca la jumatate si vanzarile au crescut mult. Sunt fericita ca i-am dat un sfat bun unchiului la care tin foarte mult. Ii doresc din toata inima sa-i mearga bine cu magazinul online. Stiu cat de importanta este aceasta afacere pentru el.

Distribuie

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *