Putem sa fim mai sanatosi daca respiram corect

09 iun., 2014

Young happy woman in green field

 

Auzim din tot mai multe surse despre importanta unei respiratii corecte, adica ampla si regulata, pentru functionarea optima a organismului, echilibru, combaterea stresului si a anxietatii. Poate ca acest aspect iti pare minor, insa ar trebui sa stii ca, daca nu respiri corect, circulatia sangelui este mai lenta, ceea ce duce la o mai slaba oxigenare a organelor si a tesuturilor. Da, acesta ar fi un posibil raspuns la intrebarea „De ce ma simt atat de obosita, din moment ce ma odihnesc suficient si ma alimentez corect?”.

Chiar daca iti vine greu sa crezi, respiratia corecta, controlata si profunda constituie o veritabila arma de lupta impotriva stresului cotidian, de care nu este nimeni scutit: te eliberezi de tensiunile acumulate, iti gestionezi mai eficient emotiile si acumulezi energie. Iar asta nu este totul. Respiratia corecta actioneaza ca un adevarat medicament: remediaza durerile de spate si pozitiile vicioase ale coloanei, combate constipatia, oxigeneaza creierul, te ajuta sa iti redobandesti frumusetea si prospetimea tenului si favorizeaza secretia endorfinelor (produse la nivel cerebral si mai cunoscute sub denumirea de „hormonul fericirii”). Dupa cum vezi, numai avantaje… si nici o contraindicatie!

Cu toate acestea, a respira corect nu reprezinta un gest natural si reflex cum ar putea parea. Acest lucru se invata: inspiratia trebuie sa „plece” din stomac, urca spre piept si se ridica apoi intreaga diafragma. Pentru a te initia in tainele unele respiratii corecte, ar trebui sa incepi cu o serie de exercitii simple, inspirate din yoga. Pana atunci, iata doua exercitii pentru respiratie, care te vor ajuta sa castigi lupta cu stresul si emotiile negative.

Respiratie alternativa

Acest exercitiu poate fi efectuat indiferent unde te-ai afla, de fiecare data cand simti ca stresul si problemele care s-au acumulat sunt pe punctul de a te coplesi. Te vei linisti, iti vei regasi sangele rece si, pe langa aceasta, exercitiul mai are si alte avantaje: favorizeaza eliminarea toxinelor din organism si reechilibreaza fluxul energetic, printr-o mai buna oxigenare a creierului.

Cum sa procedezi

Apasa cu degetul nara dreapta si inspira lent numai prin nara stanga. Dupa aceea, compreseaza in acelasi mod nara stanga si expira numai prin nara dreapta. Alterneaza si respira astfel de zece ori pentru fiecare nara.

„Respiratia albinei

Exercitiul acesta este ideal pentru a-ti recapata fortele, a alunga emotiile negative si gandurile negre si, nu in ultimul rand, pentru reglarea tensiunii arteriale.

Cum sa procedezi

Incruciseaza picioarele si astupa-ti urechile, apoi inspira lent si profund. Expirand, intredeschide gura si incearca sa scoti un sunet asemanator bazaitului unei albine. Prelungeste expiratia cat mai mult timp posibil si repeta exercitiul de cinci ori, neuitand sa tii urechile astupate.

Patru miscari simple pentru combaterea stresului

Din pacate, ni se intampla din ce in ce mai des: ne enervam (de obicei, din lucruri marunte, care se aduna insa, „constiincios”, zi de zi…), nu ne putem exterioriza, tensiunea se acumuleaza azi putin, maine mai mult… si, inevitabil, vine si momentul cand avem sentimentul ca explodam.

Cand ti se intampla acest lucru, incearca sa nu faci unul din cele doua gesturi mai mult sau mai putin reflexe: trantesti ceva sau, daca esti fumatoare, iti aprinzi o tigara. Iata cateva trucuri pe care le poti aplica oriunde si care te vor ajuta sa depasesti momentul fara a mai „bifa” inca o tigara pe ordinea de zi.

  •   Strange buzele, inclesteaza dintii si incordeaza maxilarele timp de cateva secunde, apoi deschide gura larg si spune „aaaaa!”.
  •   Ridica umerii cat de mult poti, tinand bratele pe langa corp si apoi lasa-i cat mai jos, cu miscari lente. Repeta miscarea de cinci-sase ori.
  •  Inspira adanc strangand pumnii si relaxeaza-te brusc, expirand. Repeta exercitiul incordand picioarele, apoi cu pumnii stransi si picioarele incordate simultan.
  •   Cu miscari lente, indreapta coloana vertebrala. Inspira pe nas, umfland cat mai mult cutia toracica si expira lent pe gura, relaxandu-ti intregul corp. Repeta exercitiul de trei-patru ori.

Sursa: eva

Andreea ivan

 

 

 

Distribuie

About the author

Related Posts

Leave a reply