La ce e bun fructul kivi

10 nov., 2015

Kiwi este un fruct cu proprietati curative de netagaduit. Cel putin 10 boli pot fi tinute departe daca vom consuma zilnic fructe de kiwi. Chiar daca nu este originar de pe plaiurile noastre, nu e cu nimic mai prejos decat faimosul mar, iar in unele privinte il si intrece. Cine are nevoie de kiwi? Oricine, pentru ca, in afara de calitatile lui vindecatoare, acest fruct are si un rol dovedit in profilaxia diferitelor afectiuni. Asa ca, nicio zi fara kiwi si n-o sa va mai plingeti de nimic.

Conform unor studii recente, kiwi este unul dintre fructele cu cele mai multe substante nutritive. De exemplu, contine mai multa vitamina C decat o portocala. Mai e bogat in luteina, o substanta apreciata din ce in ce mai mult pentru eficacitatea ei in reducerea riscului de aparitie a cancerului, a bolilor de inima si in prevenirea cataractei. Kiwi este considerat a fi, dupa porumb, fructul cu cea mai bogata sursa de luteina. Cuprul este un mineral cu rol vital in procesul de crestere a copiilor pentru ca ajuta la intarirea oaselor, la dezvoltarea creierului si la intarirea sistemului imunitar. Gasim cupru din plin tot in fructul de kiwi. Acesta mai contine potasiu, mai mult decat au bananele. Acest element ajuta la functionarea eficienta a inimii si la controlul presiunii arteriale. Alte minerale si substante din fructul verde, acrisor: magneziu, fier, calciu, vitamina E, B6, C, acid folic, magneziu, crom, potasiu. Nu uitati ca semintele de kiwi sunt cele care incorporeaza toti nutrientii: proteine, vitamine, minerale.

Fructele de kiwi mai sunt cunoscute si sub denumirea de agrise chinezesti, pentru ca sunt originare din China si descoperite de americani abia prin anii ’60. Au primit numele de kiwi de la pasarea neo-zeelandeza cu acelasi nume, cu ale carei pene spun localnicii ca ar semana. Desi la prima vedere nu par prea apetisante, sunt niste medicamente delicioase. in kiwi gasim toate tipurile de fibra care protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare si a diabetului. Ajuta la curatarea colonului de toxine si la reducerea aparitiei cancerului de colon. Scade nivelul colesterolului, ceea ce duce implicit la reducerea riscului producerii unui atac de cord sau a unui AVC. Consumul a catorva kiwi pe zi reduce riscul formarii cheagurilor de sange si cantitatea de grasime (trigliceridele) din sange. Au acelasi efect ca aspirina, numai ca nu provoaca ulcer. in plus, kiwi nu ingrasa. Cu toate ca este bogat in substante nutritive, un fruct de kiwi are numai 45 calorii, fiind ideal in cazuri de obezitate.

Kiwi protejeaza caile respiratorii, datorita continutului mare de vitamina C. Dar previne si artrita si arteroscleroza, intarind si sistemul imunitar. Un studiu facut de catre specialistii italieni arata ca simptomele de astm sunt cu 44% mai rar intilnite la copiii care mananca intre 5 si 7 citrice si kiwi pe saptamana. Kiwi este bun si pentru ochi: ajuta organismul sa lupte contra degenerarii oculare. Depaseste in eficienta pana si morcovul. Oftalmologii au ajuns la concluzia ca, mancand trei sau mai multe fructe de kiwi pe zi, riscul de aparitie a degenerarii oculare scade cu 36%. Fitonutrientii din kiwi ne protejeaza ADN-ul. Acest fruct i-a fascinat pe cercetatori prin capacitatea lui de a apara ADN-ul de bombardamentul radicalilor liberi. Kiwi este si o sursa importanta de antioxidanti, substante care intirzie imbatranirea celulelor. Din punctul de vedere al antioxidantilor continuti, kiwi se afla pe locul trei, dupa portocale si struguri. Prin continutul de vitamina E si A, contribuie la sanatatea epidermei si grabeste vindecarea ranilor si a anumitor boli de piele.

Unii spun ca si coaja este foarte bogata in nutrienti si ca, daca o spalam si ii indepartam puful, se poate consuma fara probleme. Kiwi e bun la toate, nu exista niciun motiv sa ocolim acest fruct. Singura problema ar fi ca, asemeni capsunelor, si kiwi poate provoca anumitor persoane reactii alergice, mai ales copiilor predispusi la alergii. Aceste fructe nu se recomanda bolnavilor de rinichi, deoarece contin oxalati, substante care se pot cristaliza, depunandu-se sub forma de calculi. Daca vrem sa facem o cura cu aceste fructe, trebuie sa consumam, timp de doua saptamani, circa un sfert de kilogram de kiwi pe zi. Se mananca dimineata, inainte de masa sau chiar in timpul mesei, in amestec cu putina branza de vaci. Fructul se consuma proaspat, taiat pe jumatate si mancat direct din coaja, cu ajutorul unei lingurite, ca pe ou. Este saptamanicat si sub forma de suc proaspat stors. Se mai poate folosi si in cosmetica, pentru intretinerea tenului, aplicand pe fata felii de kiwi timp de 15-20 de minute. Aceasta metoda contribuie la prevenirea aparitiei ridurilor, tonifierea si catifelarea pielii.

Daca fructul este copt si moale la atingere, trebuie pus la rece pentru a se pastra mai mult. Umezeala este importanta pentru kiwi, daca nu consumati fructul imediat e recomandabil sa il pastrati intr-o punga de plastic. Kiwi nu se altereaza cam 2-3 saptamani de la cumparare, sau chiar mai mult, daca il tineti in frigider. Nu se asaza alaturi de alte fructe sau legume si nici in lumina directa a razelor de soare.

Sursa: https://sites.google.com/site/elixirultineretii/plante/kiwi

Distribuie

About the author

Related Posts

Leave a reply