Descopera care sunt vitaminele de care ai nevoie la trecerea din iarna in primavara. Lista completa si sfaturi utile pentru o sanatate de fier!

24 feb., 2020

Vitaminele de care ai nevoie in sezonul de primavara

Trecerea dintre anotimpuri ne afecteaza organismul. Nivelul de intensitate este mai accentuat in perioada iarna-primavara. In acest moment, corpul nostru este mai expus ca oricand. De altfel, primavara sunt inregistrate cele mai multe cazuri de viroze, de exemplu. Mai mult ca oricand, organismul are nevoie de un aport suplimentar de vitamine.

Suplimentele de vitamine au efecte uimitoare pentru starea noastra de bine, dar sunt si costisitoare ca pret. Daca situatia financiara nu ti-o permite si ai gasit niste oferte avantajoase la suplimente de vitamine, Monily este site-ul de comparatii care te poate ajuta sa te bucuri de o primavara frumoasa!

Vitamine pe care te poti baza la trecerea intre anotimpuri

Lista vitaminelor folositoare este lunga. Multe dintre ele le regasim in vegetalele specifice primaverii: spanac, urzici, loboda, salata verde, ceapa verde si altele. Suplimentele de vitamine prezinta avantajul de a ne oferi doza exacta din fiecare vitamina in parte.

Plus ca, le regasim in mod cert pe toate in acelasi loc. In acest mod dispunem de control complet asupra tipului de vitamine pe care dorim sa il asimilam. Iata si care sunt vitaminele pe care ne putem baza la trecerea de la iarna la primavara:

  • Turmericul – contine curcumina, un adjuvant important in sustinerea sanatatii cailor respiratorii. Mai mult decat atat, stimuleaza si sistemul imunitar;
  • Zincul – este esential in sustinerea functiei respiratorii, dar si a confortului muscular;
  • Vitamina C – este singurul tip de vitamina care nu este retinut de organismul uman. Asadar, avem nevoie de ea in fiecare zi. Fie optezi pentru suplimentele dozate, fie consumi cat mai multe portocale, lamai si grapefruit;
  • Vitamina B – tiamina, niacina, vitamina B-6, riboflavina, acidul pantotenic, vitamina B-12, acidul folic si biotina ajuta la stimularea organismului si il incarca cu energie. Este recomandat ca vitamina B-6 sa fie ingerata cat mai devreme, din cauza faptului ca poate provoca usoare insomnii;
  • Vitaminele A, D, E si K – sunt cunoscute si sub denumirea de vitamine solubile in grasime. Ne sunt necesare in doze mici in fiecare zi;
  • Magneziul, fierul si calciul – actioneaza pro-activ in mentinerea echilibrului organismului, fiind solutiile ideale pentru perioadele stresante ale vietii;
  • Pycnogenol – stimuleaza capacitatea organismului de a lupta impotriva efectelor neplacute asupra cailor respiratorii.

Toate aceste vitamine se regasesc in produsele pe care le consumam zilnic. Totusi, in anumite situatii, corpul necesita un aport mai mare de astfel de substante. Caz in care, desigur, nu ne ramane decat solutia de a le administra sub forma suplimentelor.

Cat conteaza modul de administrare a vitaminelor?

Beneficiile oferite corpului nostru de vitamine sunt incontestabile. In special la trecerea dintre anotimpuri si mai ales pentru persoanele cu carente majore la acest capitol. Supra-alimentarea organismului cu vitamine echivaleaza cu aparitia efectelor daunatoare pentru acesta. De aceea, mai inainte de a lua suplimente de vitamine este necesar sa consulti un specialist in nutritie si diete.

Modul de administrare este cel prescris in instructiunile farmaceutice. Este recomandat ca ingerarea sa nu se faca decat alaturi de alimente. Prezenta acestor suplimente nu inseamna privarea organismului de mesele regulate. Rezultatul ar genera probleme serioase la nivelul stomacului.

Dozajul in care sunt administrate aceste vitamine este la fel de important. Trebuie retinut faptul ca anumite vitamine pot avea efecte extrem de daunatoare (beta-carotenul si vitamina E, de exemplu). Nu trebuie depasita doza zilnica recomandata, mai ales daca sunt consumate si alimente bogate in vitamine in mod natural.

In mod special, femeile insarcinate si care alapteaza trebuie sa manifeste o atentie sporita la excesul de vitamine si minerale. Asocierea dintre vitamine ca supliment si alimentele bogate in astfel de substante este o optiune agreata de majoritatea expertilor in domeniu. Cu toate acestea, alimentatia naturala este de preferat celei pe baza de suplimente de vitamine.

Avem nevoie de vitamine in perioada trecerii de la iarna la primavara. Suplimentele, care includ in aceeasi capsula toate vitaminele de care avem nevoie, sunt o solutie pentru a acoperi deficitul din organism. Nu trebuie ca vitaminele sa fie administrate in exces. Actionand in modul corect, sanatatea noastra va fi la cel mai ridicat nivel, iar primavara va fi mai plina de viata!

About the author

Related Posts

Leave a reply